Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Engelli Dairesi kurulması amacıyla çalışma toplantısı gerçekleştirildi

Published

on

Engelli bireylerin günlük yaşamlarında ve kamu kurumları bünyesinde karşılaştıkları sorunları çözmek amacıyla kurulması öngörülen Engelli Dairesi için çalışma toplantısı gerçekleştirildi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıya katılan Dernek temsilcileri, Engelli Dairesi’nin kurulmasının yanında bir de Engelli Kanunu hazırlanması gerektiğini vurguladı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sadık Gardiyanoğlu’nun başkanlık ettiği toplantıya, Cumhurbaşkanlığı Engelliler Komitesi, Kıbrıs Türk Ortopedik Özürlüler Derneği, Kıbrıs Türk Görmezler Derneği, Thalassaemia Derneği, Umut Otizm Derneği, Kıbrıs İşitme Konuşma Engelliler Vakfı, MS Derneği, Engelliler Dayanışma Derneği, Özel Eğitim Vakfı, Otizm Derneği, Kıbrıs Türk Zihinsel Engelliler Derneği ve Engelli Aileleri Dayanışma Derneği’nden temsilciler katıldı.

Toplantıda Bakan Gardiyanoğlu’na Sosyal Hizmetler Dairesi Müdürü Alev Ecevit ve Çalışma Dairesi Müdürü Sezgi Ballı eşlik etti.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sadık Gardiyanoğlu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda, özel gereksinimli bireylere Sosyal Hizmetler Dairesi ve Çalışma Dairesi’nin hizmet verdiğini kaydederek, bu hizmetlerin tek bir çatı altında tonlanması gerektiğini belirtti. Toplantı sonucunda bir komisyon oluşturulacağını söyleyen Gardiyanoğlu, hazırlanan yasayı açıldığında Meclis Genel Kurulu’na sunmanın en büyük arzusu olduğunu söyledi.

Engelli Dairesi Yasası’nın ayrıca, tüm rehabilitasyon merkezleri ve huzurevlerini de bünyesine alacak şekilde hazırlanacağını kaydeden Gardiyanoğlu, dairelerde engelli bireylere hizmet veren kısımların da buraya aktarılacağını ifade etti.

Gardiyanoğlu, Otizim Rehabilitasyon Merkezi kurulması için binanın hazır olduğunu, maddi kaynaklarının da ayrıldığını ve çalışmaların devam ettiğini belirterek, Demirhan’daki Engelsiz Yaşam Evi bünyesinde 4 günlük periyotlarla “engelliler oteli” hizmeti verilebilmesi için gerekli eğitimi alacak 18 personel istihdamı için ihalenin bu ay sonunda tamamlanacağını bildirdi.

Engelli bireylerin ebeveynlerini rahatlatmak amacıyla verilecek bu hizmete ek olarak kurulacak Otizim Rehabilitasyon Merkezi bünyesinde de 18.30-23.30 saatleri arasında bakıcılık hizmeti verileceğini söyleyen Gardiyanoğlu, bu hizmetlerle birlikte engelli bireylerin kayıt altına alınacağını da belirtti.

Özel Eğitim Vakfı (ÖZEV) Genel Müdürü Ersin Görsay da rehabilitasyon sürecinin özel düşünülmesi ve teşhis konulduğu andan itibaren çocukların bireysel ihtiyaçlarının neler olduğu konusundaki atılacak adımlarda bu dairenin yetkinliğinin nasıl sağlanacağının tartışılması gerektiğini belirtti.

Görsay, engelli bireylere sağlanacak hizmetler konusunda Sağlık Bakanlığı ve Eğitim Bakanlığı ile uyum sağlanması gerektiğini kaydetti.

Kıbrıs Türk Görmezler Derneği Başkanı Derviş Yücetürk de 40 yıldır  dairenin oluşturulmasını beklediğini söyledi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın engelli bireyler konusunda koordinatör bakanlık olduğunu belirten Yücetürk, üç-dört bakanlık bünyesi altında verilen hizmetlerin tek bir çatı altında toplanacak olmasının önemine vurgu yaptı.

Kıbrıs Türk Ortopedik Özürlüler Derneği Başkanı Günay Kibrit de Engelli Dairesi’nin kurulmasının engellilerle çalışan sivil toplum örgütlerinin tümünün beklentisi olduğunu belirterek, başarılabilirse ülkeye en güzel hediye olacağını söyledi.

Dairenin yanında, genel çaplı bir engelli yasasının da ihtiyaç olduğunu vurgulayan Kibrit, mevcut yasanın sadece çalışan engelli bireylerin terfi ve maaşlarını düzenlediğini belirtti. Kibrit, Türkiye’deki Engelli Kanunu gibi bir kanuna ihtiyaç olduğunu söyleyerek, Daire için yapılacak toplantılarda yasa için de çalışma yapılabileceğini kaydetti.

Cumhurbaşkanlığı Engelliler Komitesi Başkanı Ahmet Akdeniz de engelli bireylerin yıllardır devlet bünyesinde bir muhatap aradığını belirterek, kendileri ile ilgili bir karar üretilirken masa etrafında özne olmanın mutluluğunu yaşadığını kaydetti.

Akdeniz, devletin bütün birimlerinde verilen hizmetlerin daha koordineli ve verimli olmasının en büyük beklentisi olduğunu söyledi.

Kıbrıs İşitme Konuşma Engelliler Vakfı Başkanı Bahire Doğru da bakanlıklar ve sivil toplum örgütlerinin iş birliğiyle çalışmasıyla sonuca çabuk ulaşılacağını vurguladı.

Çalışma Dairesi Müdürü Sezgi Ballı da çok az sayıda olan personelle yaklaşık 6 bin engelli bireye hizmet vermeye çalıştıklarını vurgulayarak, Engelliler Dairesi’nin kurulumuyla ve teşkilat yasasıyla kadroların iyi ve tam olarak eğitimli, donanımlı bir şekilde yerleştirilmesinin kendilerine de avantajlar sağlayacağını kaydetti.

MS Derneği Başkanı Sibel Hançerli de toplantının başında söz alarak MS hastalarının kamu nezdinde engelli birey tanımı altında olmadığını vurgulayarak yasal düzenleme yapılması çağrısında bulundu.

Sosyal Hizmetler Dairesi Müdürü Alev Ecevit de Engelli Dairesi’nin kurulmasının büyük bir ihtiyaç olduğunu belirterek, bu dairenin engelli bireylerin politikalarını yönlendirmesi, onların yaşayışlarını daha iyidir düzene sokması açısından önemi olduğunu vurguladı.

Thalassaemia Derneği Başkanı Ahmet Varoğlu ise bilgilendirme toplantılarının devam etmesi gerektiğini vurguladı.

TAK/BRT

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam