Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Başbakan Üstel: İçinden geçilen zor günlerde birik ve beraberlik içinde hareket etmek önemli

Published

on

 

2011 yılında 47/2010 sayılı yasa kapsamında kamuya giren kamu çalışanlarının aylık (maaş-ücret) ve diğer ödeneklerinin düzenlenmesi konusunda hazırlanan protokol, bugün Başbakanlık’ta imzalandı.

Başbakanlık Şeref Salonu’nda ilgili sendikalar adına Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS) Başkanı Güven Bengihan ile Başbakan Ünal Üstel’in imza koyduğu protokol, kamuda görev yapan ve 47/2010 Kamu Çalışanlarının Aylık (maaş-ücret) ve Diğer Ödeneklerinin Düzenlenmesi Yasası’na tabii olan kamu çalışanlarının (barem 1’den 11’e kadar) aylık maaş ve ücret tutarlarının gelişen ekonomik koşullar çerçevesinde düşük kaldığı gerekçesi ile yeniden düzenlenmesini içeriyor.

Yapılan düzenleme ile barem 1,2,3,5,6,7,9,10’da olan kamu çalışanlarına brüt 800 TL, barem 4, 8 ve 11’de olan kamu çalışanlarına da brüt 200 TL artış yapıldı.

Yasa tasarısının geçmesiyle kamu çalışanlarının baremlerine göre maaşlarına brüt 800 TL ile 200 TL artış yapılacak.

 

 

-Bengihan: “Uzlaşıyla ortak metin çıkarıldı”

İmza töreninde sendikalar adına ilk sözü alan KTAMS Başkanı Güven Bengihan, protokole kamuda örgütlü tüm sendikalar adına imza koyduklarına işaret ederek, “47/2010 sayılı Kamu çalışanlarının aylık (maaş-ücret) ve diğer ödeneklerinin düzenleyen yasayla” işe girenlerin maaşlarında büyük farklılıklar olduğunu, özlük haklarında bir takım mağduriyetler yaşadıklarını anımsattı.

Bu çerçevede sendikaların hükümetle, yasa kapsamında çalışan kamu görevlilerinin mağduriyetlerinin giderilmesi konusunda bir müzakere süreci başlattığını anımsatan Bengihan, konu hakkında sonunda uzlaşıya varıldığını ve ortaya bir ortak metin çıktığını söyledi.

Bengihan, ortak metin çerçevesinde, 47/2010 sayılı yasa kapsamındaki çalışanların hem maaş farklılıklarıyla ilgili iyileştirilme yapılacağını, hem de 2023 yılının Ocak ayında yapılacak yasal değişikliklerle vergi dilimlerinin genişletilerek, kişisel ve özel indirimlerin güncellenmesiyle yine düşük maaş alanların daha adil vergi vermesiyle ilgili bir adım atılacağını anlattı.

Protokolle ayrıca, bütçe olanakları çerçevesinde maaş farklarıyla ilgili önümüzdeki süreçlerde hayat pahalılığı ödeneği maaşlara yansıtılırken “göç yasası” kapsamındaki çalışanlara ek artış yapılabilmesi konusunda bir mutabakata varıldığına işaret eden Bengihan, protokolün uzlaşılarak ve anlaşılarak hazırlandığını söyledi.

Bengihan, protokolün hazırlanmasına katkı koyan herkese teşekkür etti.

 

-Üstel: “Hükümet elinden gelen çabayı gösteriyor”

Başbakan Ünal Üstel de imza töreninde yaptığı konuşmada, göreve geldiğinde ülkedeki tüm sorunların üzerine gideceğini ve uzlaşı kültürüyle hareket edeceğini söylediğini anımsattı.

Bugün de bunu yaptığını ifade eden Üstel, pandemi süreci ve dövizdeki dalgalanmalara rağmen hükümetin, halkın ekonomik krizden etkilenmemesi için elinden gelen çabayı gösterdiğini söyledi.

Tüm kesimlere eşit mesafede olduklarını ve uzlaşı kültürüne önem verdiklerini kaydeden Üstel, içinden geçilen zor günlerde birik ve beraberlik içinde hareket etmenin önemine işaret etti.

-Vergi dilimleinde düzenlemeyle az maaş alandan az, çok maaş alandan çok vergi

Kıbrıs Türk insanının bugünlere dayanışma içinde geldiğini anımsatan Üstel “Bu bizim ruhumuzda var” dedi.

Başbakan Üstel, bugün imzalanan protokolle 47/2010 sayılı yasayla işe girenlerin maaşlarına artış yapıldığını belirterek önümüzdeki süreçte de vergi dilimlerinde düzenlemeler yapacaklarını, az maaş alandan az, çok maaş alandan çok vergi alacaklarını ifade etti.

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam