Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Cumhurbaşkanı Tatar, Antalya Diplomasi Forumu’na katılacak

Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, dünyanın dört bir yanından devlet ve hükümet başkanlarıyla dışişleri bakanlarını buluşturacak Antalya Diplomasi Forumu’na katılacağını açıkladı.

Published

on

KKTC Cumhurbaşkanı Tatar ve Başbakan Ersan Saner, haftalık olağan görüşmesini gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanlığı’nda yapılan görüşme sonrasında Cumhurbaşkanı Tatar ve Başbakan Saner, ayrı ayrı değerlendirmelerde bulundu.

Cumhurbaşkanı Tatar, Saner ile hükümet çalışmalarına ilişkin görüş alışverişinde bulunduklarını belirterek halkın esenliği için çalışmalarına devam ettiklerini söyledi.

Yeni tip koronavirüs (COVID-19) aşıları konusunda da titizlikle çalışıldığını belirten Tatar, bugün KKTC Sağlık Bakanı Ünal Üstel’in, Ankara’da Sağlık Bakanı Fahrettin Koca ile görüşeceğine işaret ederek Türkiye’den geçen hafta gelen 50 bin doz aşıya eklenecek yeni aşılarla 40’lı yaşların aşılanmasının planlandığını duyurdu.

Tatar, aşılamada belli bir oranın üzerine çıkıldığında, özellikle yaz aylarında çok daha rahatlıkla açılım yapılabileceğini belirterek bu süreçteki emeklerinden dolayı hükumete ve sağlık çalışanlarına teşekkür etti.

Vakaların azalması ve aşının gelmesiyle bu süreci en iyi şekilde yönettiklerini gördüğünü dile getiren Tatar, başka ülkelerde çok daha vahim olayların yaşandığına işaret etti.

Bu sürecin ekonomik bir bedeli olduğunu hatırlatan Tatar, ülke ekonomisinin kısa sürede büyük ölçüde toparlanacağına, ileride de çok daha iyi bir noktaya geleceğine inandıklarını belirtti.

Lute ile görüşme 22 Haziran’da

Tatar, 22 Haziran 2021’de Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreterinin geçici Kıbrıs Özel Danışmanı Jane Holl Lute’un kendisini ziyaret edeceğini belirtti.

Lute’un Kıbrıs’taki taraflar arasında ortak bir zemin bulunup bulunmadığının tespiti ya da nasıl sağlanacağı konusunda çalışmalar yürüttüğünü söyleyen Tatar, ortak zemin kanaati olması durumunda müzakereler ya da BM öncülüğünde ikinci gayriresmi Cenevre toplantısı gerçekleştirme düşüncesi olduğunu, Lute ile değerlendirme yapacaklarını kaydetti.

Tatar, Lute’a, Cenevre’de sundukları 6 madde çerçevesinde eşit egemenliğin kabulü çerçevesinde bir müzakere sürecine girebileceklerini ifade edeceğini belirtti.

Türkiye’nin daveti üzerine KKTC Cumhurbaşkanı olarak hafta sonu Antalya’da gerçekleştirilecek Antalya Diplomasi Forumu’na katılacağını da açıklayan Tatar, devlet başkanları, dışişleri bakanları ve kanaat önderleri gibi 1300 üst düzey yetkilinin katılacağı Forum çerçevesinde çeşitli temaslarda bulunacağını anlattı.

Cumhurbaşkanı Tatar, bir gazetecinin sorusu üzerine, bir anlaşmanın sadece iki tarafın da onay vereceği şekilde olabileceğini vurgulayarak “Kıbrıs Türklerinin ne diyeceği fevkalade önemlidir. Bize kimse empoze ile bir çözüm dayatamaz. Bunu açıkça ifade ettik. Bütün dünyaya anlattık.” dedi.

“Onlar ne kadar egemense, biz de o kadar egemeniz”

Türkiye’nin NATO Zirvesi’ndeki duruşu ve Türkiye’ye gösterilen ilgiyi memnuniyetle izlediğini ifade eden Tatar, şöyle devam etti:

“Biz hakkımızı arıyoruz. Kimsenin hakkında gözümüz yoktur. Onlar ne kadar egemense, biz de o kadar egemeniz. Onların devleti ne kadar meşruysa bizim devletimiz de en az o kadar meşrudur. Bu eşitlik temelinde bir çözüm olabilmesi için olağanüstü bir çaba harcıyoruz.”

Antalya’daki Diploması Forumu’na katılacak olması nedeniyle bazı Yunan bakanların buraya gelmekten vazgeçtiği iddialarına ilişkin Tatar, “Bu onların ayıbıdır.” dedi.

“Hedefimiz 15 Kasım’da hastanenin temelini atmaktır”

Başbakan Ersan Saner ise Cumhurbaşkanı Tatar ile hem Kıbrıs meselesi hem de iç konularla ilgili bilgi alışverişinde bulunduklarını; Tatar’a, hükümetin görüşlerini aktardığını söyledi.

Cumhurbaşkanı Tatar ile ekonomi hakkında da bilgi alışverişinde bulunduklarını belirten Saner, turizmde ciddi bir ilerleme kaydedildiğini ve renk skalalarına göre kırmızı renge dahil olan ülkeler dışında, çift aşılı kişilerin ülkeye karantinasız girdiğini ifade etti.

Saner, eylülde yüz yüze eğitimin başlaması için her türlü çalışmanın devam ettiğini vurgulayarak Türkiye’den gelen 190 bin doz ve AB’den gelen 51 bin doz Kovid-19 aşısının tamamı kullanıldığında, ülkede 40 yaş grubuna kadar herkesin aşılanmış olacağını belirtti.

Başkent Lefkoşa’ya yapılması planlanan 500 yataklı devlet hastanesi arazisinin, Türkiye’nin Lefkoşa Büyükelçiliğine devredilmesi yönündeki haberlere ilişkin bir soruyu ise Saner, “Hastane arazisini şimdi değil, bir buçuk ay önce devrettik. Hastanenin yapılacağı yerde zemin emniyet etütleri de tamamlandı. Proje çalışmaları olması gereken noktada devam ediyor. Hedefimiz 15 Kasım’da temelini atmak. Dolayısıyla bizler ana vatan Türkiye Cumhuriyeti ile gerek imzaladığımız protokol gerekse ilişkilerimiz çerçevesinde bizlere katkılarından dolayı teşekkür ederim. Bu konuda kararlı bir şekilde ilerliyoruz.” diye konuştu.

TRT

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam