Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Gardiyanoğlu vurguladı:İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili denetimleri geçen yıla göre yüzde yüz arttırdık

Published

on

Lefkoşa’da yapılan iş sağlığı ve güvenliği denetimlere katılan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sadık Gardiyanoğlu, “İş sağlığı ve güvenliği kuralları hafife alınmamalı.” dedi.

Bakanlıktan verilen bilgiye göre, Gardiyanoğlu, Çalışma Dairesi’nin mevcut müfettiş kadrosuyla denetimlerini geçen yıla göre yüzde yüz arttırdığını kaydederek, 40’a yakın otelin de denetlendiğini açıklandı.

Sadık Gardiyanoğlu, Çalışma Dairesi İşyerleri Teftiş Şube Amiri Emrah Güven ve Çalışma Dairesi Lefkoşa Bölge Amirliği müfettişlerinden oluşan bir ekiple bugün Lefkoşa’da iki inşaatta denetim yaparak iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyulup uyulmadığı konusunda ilgili inşaatlarda incelemelerde bulundu.

-Gardiyanoğlu

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sadık Gardiyanoğlu, 4-10 Mayıs’ın İş Sağlığı ve Güvenliği Haftası olduğuna işaret ederek, hiçbir bedelin insan canından daha kıymetli olmadığını vurguladı.

Bakanlık olarak 2025 yılını “Çalışma Yılı” ilan ettiklerini hatırlatan Gardiyanoğlu, şöyle devam etti:

“En büyük amacımız iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini arttırarak, hem işverenleri hem çalışanları bilinçlendirerek ve denetimleri arttırarak ölümlü iş kazalarını en az seviyeye indirmektir. Her ölümlü iş kazası arkada gözü yaşlı bir anne, bir eş, bir çocuk bırakmaktadır.”

Gardiyanoğlu, denetim yapılan ilk inşaatın yetkililerine iş sağlığı ve güvenliği kurallarına hassasiyet göstererek uydukları için teşekkür etti.

Denetime gelmeden sadece 20 dakika önce inşaat sahibi firmaya haber verildiğini kaydeden Gardiyanoğlu, konunun başka yere çekilmemesini istedi, “Tedbirler 20 dakika içinde alınacak tedbirler değil. Sürpriz şekilde denetim gerçekleştirmiş olduk.” dedi.

-“Denetimleri yüzde yüz artırdık”

Çalışma Dairesi’nin mevcut müfettiş kadrosuyla denetimlerini geçen yıla göre yüzde yüz arttırdığını kaydeden Gardiyanoğlu, inşaat sektörü başta olmak üzere inşaatın paydaş olduğu diğer sektörlerde de denetimlerin devam ettiğini söyledi.

Gardiyanoğlu, Bolu Kartalkaya’da yaşanan üzücü otel yangınından sonra Başbakan Yardımcılığı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanlığı’na bağlı otellerde de iş sağlığı ve güvenliği denetimlerinin sürdüğünü söyledi.

40’a yakın otelin denetlendiğini ifade eden Gardiyanoğlu, denetimlere tabi olan otellere ve şantiyelere Çalışma Bakanlığı tarafından sertifika verileceğini de belirtti.

“Yapılan işler doğruysa bizler de doğru işleri yapan örnek iş yerlerinin yanındayız.” diyen Gardiyanoğlu, iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarında eksiklikler varsa Çalışma Dairesi tarafından işverenlere belirli süre verildiğini, bu süre içerisinde eksiklikler giderilmezse yasal yaptırımların uygulandığını kaydetti.

Gardiyanoğlu, “İş sağlığı ve güvenliği kuralları hafife alınmamalı, en üst seviyede tutulmalıdır. Bu bir ek maliyet değil, ek bir tedbirdir. En büyük sorumluluğumuz iş sağlığı ve güvenliği bilincini oturtmaktır.” dedi.

Sadık Gardiyanoğlu daha sonra ikinci inşaatı da dolaşarak, Çalışma Dairesi müfettişleriyle birlikte eksiklikleri yerinde inceledi.

-Güven

Öte yandan Çalışma Dairesi İşyerleri Teftiş Şube Amiri Emrah Güven de konuyla ilgili bir açıklama yaptı.

Güven, son yıllarda iş sağlığı ve güvenliği konusundaki denetimlerde hız kazandıklarını belirterek, Çalışma Dairesi Müdürlüğü tarafından ülke genelinde yapılan iş sağlığı ve güvenliği denetimlerinin artarak devam edeceğini söyledi.

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam