Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

İMO, Kıbrıs Yayı’nda artan sismik aktiviteye dikkat çekti: Gerekli adımlar ivedilikle atılmalı

Published

on

 KTMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, Kıbrıs adasının güneyinde yer alan Kıbrıs Yayı boyunca gözlemlenen artan sismik hareketliliğin dikkatle izlenmesi gereken “ciddi bir uyarı” niteliğinde olduğunu belirtti.

KTMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Doç. Dr. Abdullah Ekinci yaptığı yazılı açıklamada, “Hem toplum hem de devlet olarak sorumluluklarımızı acil bir biçimde yerine getirmek zorundayız” ifadelerine yer verdi.

Kıbrıs adasının deprem riskinin büyük ölçüde bu aktif fay hattından kaynaklandığını belirten Ekinci, “Özellikle Gazimağusa, İskele, Lefke ve Lefkoşa gibi yoğun yapılaşmanın olduğu Kuzey Kıbrıs yerleşimlerinin, bu fayın doğrudan etki alanında bulunduğu gerçeği göz ardı edilmemelidir. Olası bir depremde can ve mal kayıplarının yaşanması kuvvetle muhtemeldir.” ifadelerini kullandı.

Depremlerin doğa olayı olduğunu, afet haline gelmelerinin ise bilimsel uyarıların, mühendislik ilkelerinin ve toplumsal bilincin göz ardı edilmesinden kaynaklandığını kaydeden Ekinci, “Toplumu ve yöneticileri bir kez daha sorumluluk almaya ve gerekli adımları kararlılıkla atmaya davet ediyoruz.” dedi.

-Kıbrıs Yayı’nda artan sismik hareketlilik… Ciddi bir uyarı niteliğinde…

Ekinci, yazılı açıklamasında, son dönemde Kıbrıs adasının güneyinde yer alan Kıbrıs Yayı boyunca gözlemlenen artan sismik hareketliliğin, sadece bilim dünyasının değil, herkesin dikkatle izlemesi gereken “ciddi bir uyarı” niteliğinde olduğunu belirterek, “Kıbrıs adasının deprem riskinin büyük ölçüde bu aktif fay hattından kaynaklandığını” kaydetti.

Abdullah Ekinci, “Özellikle Mağusa, İskele, Lefke ve Lefkoşa gibi yoğun yapılaşmanın olduğu Kuzey Kıbrıs yerleşimlerinin, bu fayın doğrudan etki alanında bulunduğu gerçeği göz ardı edilmemelidir. Olası bir depremde can ve mal kayıplarının yaşanması kuvvetle muhtemeldir.” ifadelerini kullandı.

– Ovgoz Fayı… Bu fayın oluşturabileceği riskle ilgili daha fazla bilimsel çalışmaya ihtiyaç var

Abdullah Ekinci, son dönemde bilim insanlarının sıkça dikkat çektiği Ovgoz Fayı’nın, Lefkoşa’ya yakın bir güzergâhta uzandığını, potansiyel etkilerinin halen araştırıldığını belirterek, “Bu nedenle, bu fayın oluşturabileceği riskin net bir biçimde ortaya konabilmesi için daha fazla bilimsel çalışmaya ihtiyaç var.” dedi.

– “Sorumluluklarımızı acil bir biçimde yerine getirmek zorundayız”

“Bu veriler ışığında, hem toplum hem de devlet olarak sorumluluklarımızı acil bir biçimde yerine getirmek zorundayız” diyen Ekinci, ivedilikle hayata geçirilmesi gereken hususları şöyle açıkladı:

“Sivil Savunma Teşkilatı ve bağlı tüm kurumların altyapısı güçlendirilmeli, acil müdahale kapasitesi artırılmalı.

Deprem riski taşıyan yapılar, sadece okullarla sınırlı kalmayacak şekilde, hastaneler ve kamu binalarını da kapsayacak biçimde inşaat mühendisleri tarafından tespit edilmeli ve güçlendirme projeleri hayata geçirilmeli.

Odamızın da hazırlık sürecine katkı koyduğu ‘Afet Riski Altındaki Yapıların Dönüştürülmesi Yasası’ gecikmeksizin Meclis’ten geçirilerek, bilimsel ve mühendislik temelli bir dönüşüm süreci başlatılmalıdır.

Tüm bireyler ve Kamu 21/2005 sayılı KTMMOB yasasında emredildiği gibi yapılarını inşa ederken KTMMOB İnşaat Mühendisleri Odası’na kayıtlı yetkin mühendislerden teknik hizmet almalı, projelendirme ve yapı denetimini mutlaka bu çerçevede gerçekleştirmelidir.”

 

 

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam