Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Milli Eğitim Bakanlığı ile İstanbul Üniversitesi Arasında iş birliği protokolü…

Published

on

Milli Eğitim Bakanlığı ile İstanbul Üniversitesi (İÜ) arasında iş birliği protokolü imzalandığı bildirildi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, İstanbul Üniversitesi’nde, Milli Eğitim Bakanı Nazım Çavuşoğlu ve İstanbul Üniversitesi adına Rektör Vekili Prof. Dr. Yahya Güldiken tarafından imza konulan protokolle, İstanbul Üniversitesi’nde öğrenim görmek isteyen KKTC uyruklu öğrencilere, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yurt dışından öğrenci kabul kontenjanları kapsamında, İstanbul Üniversitesi tarafından özel kontenjan ayrılacak ve KKTC uyruklu öğrencilerin, İstanbul Üniversitesi lisans programlarında öğretim görmesi için iş birliği yapılacak.

Protokol kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Yüksek Öğrenim ve Dış İlişkiler Dairesi tarafından belirlenen kontenjanlara müracaat eden öğrencilerin akademik değerlendirmeleri, yine Yüksek Öğrenim ve Dış İlişkiler Dairesi tarafından yapılacak ve daha sonra, yapılan akademik değerlendirme sonuçları İstanbul Üniversitesi’ne bildirilecek. İstanbul Üniversitesi ise nihai değerlendirmeyi yapıp, kayıt hakkı kazanan öğrencilere ve Yüksek Öğrenim ve Dış İlişkiler Dairesine gerekli bilgilendirmeleri yapacak.

Protokol imza töreninde konuşan Milli Eğitim Bakanı Nazım Çavuşoğlu, imzalanan protokolle iki ülke arasındaki eğitim iş birliğini güçlendirecek önemli bir adım attıklarını söyledi.

“Öğrencilerimizin Türkiye’nin en köklü ve saygın üniversitelerinden biri olan İstanbul Üniversitesi’nde eğitim alma fırsatı bulacak olmaları bizler için büyük bir mutluluk ve gurur kaynağıdır. Bu iş birliği ile öğrencilerimizin kendilerini geliştirebileceklerine ve ülkemize katkı sağlayacak bireyler olarak yetişeceklerine inanıyorum.” diyen Çavuşoğlu, ülke gençliğinin önünü açacak ve fırsatlar yaratacak bu tür iş birliklerine imza koymaya devam edeceklerini vurguladı.

Ülke gençlerine destek vermek, onları motive etmek ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak için adımlar attıklarını belirterek, Kıbrıslı Türk öğrencilere İstanbul’da eğitim alma fırsatı sağlayan İstanbul Üniversistesi’ne ve Rektör Prof. Dr. Osman Bülent Zülfikar’a teşekkür eden Çavuşoğlu, imza konulan protokolün Kıbrıslı Türk öğrencilere ve İstanbul Üniversitesine hayırlı olmasını diledi.

İstanbul Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Yahya Güldiken de konuşmasında, İstanbul Üniversitesi olarak, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden gelecek öğrencileri en iyi şekilde ağırlamaktan mutluluk duyacaklarını söyledi.

KKTC’den gelecek öğrencilerin İstanbul Üniversitesi’ne değer katacağını ve onlara her türlü desteği sağlamaya hazır olduklarını ifade eden Güldiken, imzalanan protokol ile KKTC‘li öğrencilerin İstanbul Üniversitesi’nde lisans eğitimi almaları için önemli bir fırsat yaratıldığını ve iki ülke arasındaki eğitim iş birliğinin güçlenmesine katkı sağlandığını belirtti.

İmzalanan protokolün hayırlı olmasını dileyen Güldiken, anlamlı ziyaret için Bakan Nazım Çavuşoğlu’na teşekkür etti.

-Çavuşoğlu “Belgelerle Kıbrıs” sergisini gezdi

Bakan Çavuşoğlu, protokolün imzalanmasının ardından İstanbul Üniversitesi’nde yer alan “Belgelerle Kıbrıs” sergisini gezdi.

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam