Connect with us
Örnek Resim Örnek Resim

Kıbrıs

Tıp-İş’ten hekimlerin görev yeri değişikliğine tepki

Published

on

Kıbrıs Türk Hekimler Sendikası (Tıp-İş), Sağlık Bakanlığı önünde basın açıklaması yaparak, Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Dairesi kadrolarında görev yapan iki hekimin görev yerlerinin değişmesine tepki gösterdi.

Tıp-İş’e, bazı sivil toplum örgütleri ve Mesarya bölgesinden vatandaşlar destek verirken, “Renk, din, dil, ırk demeden herkesin yanında olan bir doktora neden dokunuyorsun?” yazılı pankart açıldı.

-Gürkut: “Görev yeri değişikliği çalışma huzurunu ve hizmet kalitesini olumsuz etkileyecek”

Tıp-İş Başkanı Dr. Özlem Gürkut yaptığı açıklamada, Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek ile Temel Sağlık Hizmetleri Dairesi’ne dair sorunlara kalıcı çözümler üretmek amacıyla cuma gününden beri çeşitli girişimlerde bulunduklarını ancak Bakanlığın tepkisel ve uzlaşmaz tutumu nedeniyle bu girişimlerin sonuçsuz kaldığını savundu.

Personel atamalarının, kamu yönetiminde etkinlik, verimlilik ve kamu yararı açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Gürkut, bu atamaların liyakat ve kariyer esas alınarak, ayrımcılıktan uzak, tarafsız ve siyasetten arındırılmış şekilde yapılması gerektiğini söyledi.

Bazı sağlık personelinin görev yerlerinin değiştirilerek farklı günlerde farklı sağlık ocaklarında hizmet vermelerinin öngörüldüğünü belirten Gürkut, bu uygulamanın hem hekimlerin çalışma huzurunu hem de halkın alacağı sağlık hizmetini olumsuz etkileyeceğini ifade etti.

Hekimlerin yıllar içinde çalıştıkları bölgelerde edindikleri bilgi ve deneyime vurgu yapan Gürkut, yapılan değişiklikleri “Kabul edilemez” olarak nitelendirdi.

Bakanlığın iddia ettiği projeden ne sendikanın ne de projede görev alacak hekimlerin haberi olduğunu belirten Gürkut, Sağlık Bakanlığı’nın uzun süredir yönetmelikleri uygulamadığını, yönetim kurulları ve sağlık danışma kurullarını bilinçli şekilde toplamadığını ileri sürdü.

Ayrıca Temel Sağlık Hizmetleri Dairesi başhekimlik kadrosunun hâlâ boş olduğunu vurgulayan Gürkut, dairenin hizmetlerinde iyileşme sağlanabilmesi için öncelikle bu kadroya atama yapılması gerektiğini belirtti.

– “Görevlendirmeler derhal geri alınsın”

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada halk sağlığı uzmanı alınması için çalışmalara başlatıldığının duyurulduğunu hatırlatan Gürkut, bu gelişmenin olumlu olmakla birlikte henüz gerçekleşmemiş bir vaat olduğunu ve tüm görev değişikliklerinin bu kapsamda yapıldığı iddiasının inandırıcı olmadığını ifade etti.

Temel Sağlık Hizmetleri Dairesi Yasası’nın güncellenmesi, kadroların ihtiyaçlara göre düzenlenmesi gerektiğini belirten Gürkut, yapılan görevlendirmelerin ise derhal geri alınması, ihtiyaç duyulan kadroların oluşturulması ve sağlık planlamasının ülkenin gerçek ihtiyaçlarına ve verilere uygun şekilde yapılması çağrısında bulundu.

Gürkut, “Seçilmişlerin görevi; had bildirmek değil, el vermektir. Yol vermek değil, yön vermektir.” dedi.

Basın açıklamasının ardından, Tıp-İş’e destek veren örgütlerin temsilcileri de söz aldı.

– Dalkan: “Halkın sağlığı siyasi hesapların gölgesinde bırakıldı”

Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği Başkanı Dr. Ceyhun Dalkan ise, “partililerin talepleri doğrultusunda” yapılan görev değişikliklerinin hasta haklarını ihlal ettiğini, meslek etiği ve hizmet önceliklerinin göz ardı edildiğini söyledi. “Halkın sağlığı siyasi hesapların gölgesinde bırakılmıştır.” diyen Dalkan, yetkililerin “Planımız var” açıklamalarına karşılık şeffaflık çağrısında bulundu.

Dalkan, halk sağlığını tehdit eden, hizmet kalitesini düşüren keyfi ve siyasi uygulamalara karşı sessiz kalmayacaklarını vurgulayarak, “Sağlık hizmetlerini yönetemiyorsanız, halk sağlığını önceliklendiremiyorsanız, bilimin ve toplum yararının gerektirdiği adımları atmıyorsanız, görevi bırakınız.” ifadelerini kullandı

– Akbaş: “Sağlık Bakanlığı sendikaları dışlayan bir tutum içerisinde”

Kıbrıs Türk Hemşireler ve Ebeler Sendikası Genel Sekreteri Kenan Akbaş da, hekimlerin yanında olduklarını belirtti. Sağlık Bakanlığı’nın ekip çalışması anlayışından uzaklaştığını ve sendikaları dışlayıcı bir tutum sergilediğini savunan Akbaş, Bakanlığın mevcut anlayışıyla sorunların çözülemeyeceğini ileri sürdü. Akbaş, Sağlık Bakanlığı’nı “Doğruları konuşmaya” çağırdı.

– Rahvancıoğlu: “Sendikaların ve bölge halkının yanındayız”

Bağımsızlık Yolu adına konuşan Münür Rahvancıoğlu, meslek örgütlerinin ve halkın taleplerinin net olduğunu belirtti. Hükümetin bu talepleri dikkate almadığını savunan Rahvancıoğlu, “Toplumun yasa ve hukuk çerçevesinde yönetilmesi gerekirken, keyfi uygulamalarla kabile toplumuna dönüştürülmesine karşıyız.” dedi.

– Eylem: “Eğitimde olduğu gibi sağlık alanında da toplumun iradesi yok sayılıyor”

Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS) Başkanı Selma Eylem ise, eğitimde olduğu gibi sağlık alanında da toplumun iradesinin yok sayıldığını savundu ve bunun kabul edilemez olduğunu söyledi.

Eylem, bu tür uygulamalara karşı örgütlü mücadele yürüteceklerini vurgulayarak, “Ne Sağlık Bakanı’nın, ne Eğitim Bakanı’nın, ne de bu hükümetin bu halka vereceği bir şey kalmıştır.” ifadelerini kullandı.

– Ersen: “Yalanla dolanla, mevcut olmayan sistemle yönetilmeye karşıyız”

Toplumcu Demokrasi Partisi (TDP) MYK Üyesi Güner Ersen de, sağlık çalışanlarının yanında olduklarını vurgulayarak, “Bu halkın artık yalanla dolanla, mevcut olmayan sistemle yönetilmesine karşıyız.” dedi.

Ersen, halka karşı daha şeffaf olunması çağrısında bulunarak, “Bu kadar isyana rağmen hiçbir şey yokmuş gibi konuşmalarına devam ediyorlar. Bu cesareti nereden alıyorlar?” diye sordu.

– Veziroğlu: “Küçük, büyük herkes Dr. Anıl Hanım’ı geri istiyor”

Mesarya bölgesinde ikamet eden vatandaş Emine Veziroğlu da, doktorlarına destek olmak için Sağlık Bakanlığı önünde bulunduklarını belirterek, “11 yıldır Akdoğan Sağlık Ocağı’nda hizmet veren Dr. Anıl Özgüç’ün hiçbir gerekçe olmadan görevden alınmasına karşı günlerdir eylem yapıyoruz. Çocuk, yaşlı, büyük herkes Anıl Hanım’ı geri istiyor. Bakanlık sesimizi duysun.” dedi.

Devamını Oku
Yorum Yapabilirsiniz

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kıbrıs

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi İçin Destek Çağrısı: “Geleceğe Açılan Kapıyı Birlikte Tamamlayalım”

Published

on

İskele Esnaf ve Zanaatkârlar Birliği Başkanı Serkan Kırmızı, yapımı devam eden ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde çalışmaların önemli bir aşamaya ulaştığını belirterek, projeye destek çağrısında bulundu.

Kırmızı, merkezin ikinci katında tuğla örme çalışmalarının sürdüğünü ve eğitim merkezinin her geçen gün tamamlanmaya biraz daha yaklaştığını ifade etti. Bugüne kadar projeye katkı koyan gönüllülere, hayırseverlere ve destek veren kişi ile kuruluşlara teşekkür eden Kırmızı, inşaatın kesintisiz devam edebilmesi için yeni desteklere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Bu Proje Gençlerin Geleceğine Yapılan Yatırımdır”

ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nin yalnızca bir bina olmadığını belirten Serkan Kırmızı, merkezin gelecekte gençlerin meslek öğrenebileceği, üretime katılabileceği ve kendi ayakları üzerinde durabileceği önemli bir eğitim yuvası olacağını söyledi.

Kırmızı açıklamasında, “Bu proje, ülkemizin ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünü yetiştirecek ve gençlerimize yeni fırsatlar sunacaktır. Bugüne kadar yüzlerce kişinin desteğiyle önemli bir mesafe kat ettik. İkinci katın tuğla örme aşamasına geldik. Ancak eksilen tuğla ve diğer yapı malzemelerinin temin edilmesi gerekiyor. Bu noktadan sonra projenin durması kabul edilemez. Artık sona yaklaşıyoruz ve hep birlikte başladığımız bu eseri tamamlamak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Toplumun Tüm Kesimlerine Destek Çağrısı

Toplumun her kesimine çağrıda bulunan Kırmızı, yapılacak küçük veya büyük her katkının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bu proje siyaset üstüdür, gelecek nesillere yapılan bir yatırımdır. Yapılacak her bağış, verilecek her destek ve uzatılacak her yardım eli, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğine atılmış bir imza olacaktır. Tüm duyarlı vatandaşlarımızı, iş insanlarımızı, sivil toplum örgütlerimizi ve gönüllülerimizi ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi projesine destek olmaya davet ediyoruz” dedi.

Birçok Meslek Dalında Eğitim Verilecek

Tamamlanmasının ardından ATATÜRK Mesleki Eğitim Merkezi’nde terzilik, ayakkabıcılık, kaynakçılık, tesisatçılık, robotik kodlama, oto elektrik, oto kaporta, kuaförlük ve berberlik gibi birçok alanda mesleki eğitim verilmesi planlanıyor. Merkezin, KKTC’nin mesleki eğitim altyapısına önemli katkılar sağlaması ve gençlerin istihdam olanaklarını artırması hedefleniyor.

Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

İtalya’da düzenlenen CONIFA Avrupa Futbol Şampiyonası’nda tarihi bir başarıya imza atarak şampiyonluğa ulaşan KKTC A Milli Futbol Takımı, kazandığı kupayla birlikte yurda döndü.

Turnuva boyunca ortaya koyduğu başarılı performansla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne büyük bir gurur ve sevinç yaşatan milli takım kafilesi, gece saat 01.35’te Ercan Havalimanı’na iniş yaptı.

Şampiyon ekip için Ercan Havalimanı VIP Salonu önünde coşkulu bir karşılama düzenlendi. Futbolseverlerin ve sporcuların ailelerinin yoğun katılım gösterdiği bu tarihi anlar, canlı yayınla ekranlara taşınarak tüm ülke genelinde paylaşıldı.


Devamını Oku

Kıbrıs

Birkibris.com

Published

on

By

Meteoroloji Dairesi Müdürlüğü’nün yayımladığı haftalık hava tahmin raporuna göre, bölgenin genellikle alçak basınç sistemi ile serin ve nemli hava kütlesinin etkisi altında kalması bekleniyor.

8 Haziran 2026 Pazartesi günü havanın az bulutlu, öğle saatlerinde ise parçalı bulutlu geçeceği belirtildi.

Raporda, en yüksek hava sıcaklığının iç kesimlerde 32-35 derece, sahillerde ise 28-31 derece dolaylarında seyretmesinin beklendiği kaydedildi.

Rüzgârın ise genellikle batılı yönlerden orta kuvvette esmesi öngörülüyor.

Devamını Oku

Trending

Reklam